.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جانباز میاندرودی به خیل همرزمان شهیدش پیوست

میاندرود-خبرنگار شمال نیوز: حمیدحجت نیا بسیجی جانباز سورکی سحرگاه امروز به خیل همرزمان شهیدش پیوست.
امروز و همزمان با سحرگاه بیست و یکم ماه مبارک رمضان و مصادف با شهادت مولای متقیان امیرالمومنین علی(ع) حمیدحجت نیا بسیجی جانباز سورکی پس از بیست سال تحمل رنج و درد جانبازی به خیل همرزمان شهیدش پیوست.
ظهر امروز دوباره شهرسورک بوی سالهای جنگ گرفت و یاران دیروز با شنیدن نوای لبیک همرزمشان به استقبال آمدند و در وداعی فراموش ناشدنی تابوت شهیدشان را به دوش کشیدند.
امروز پیرو جوان سورکی در فراق از دست دادن جانبازی سرافراز از دیار عشق، نوای عاشقی سر دادند و در سالروز شهادت اول مظلوم عالم پیکرجانبازی را تشییع کردند که نه پرونده جانبازی داشت و نه دنبال اسم و رسم بود.
سرهنگ پاسدار محمود محمد زاده در مراسم تشییع این جانباز سرافراز اظهار داشت:در میان یادگاران دفاع مقدس در استان مازندان کمتر کسی مانند او وجود دارد که در بیش از 16 عملیات حضور فعال داشته باشد.
وی با بیان اینکه شهید حجت نیا بیش از هشت بار در دوران دفاع مقدس مجروح شد افزود:اما هر بار پس از اندکی بهبودی دوباره پابه عرصه می گذاشت و با قدرت و صلابت بیشتری در میدان حاضر می شد.
این برادر شهید با اشاره به دیدار شب قبل خود با این جانباز شهید ابراز داشت:تا سحرگاه خاطره های جنگ را مرور کردیم و احساس کردم دیگر رنج و درد جانبازی او را از بودن در دنیا خسته کرده است.
وی ادامه داد:او از من خواست تا برایش دعا کنم تا در ماه مبارک رمضان دنیا را وداع گوید و خداوند هم حاجت او را اجابت کرد و در سحرگاه شهادت امام علی (ع) دنیا را ترک کرد.
سرهنگ محمدزاده با بیان اینکه در هر زمان هر مسئولیتی به او واگذار می شد با امانتداری کامل آنرا به سرانجام می رساند افزود:در کربلای پنج خمپاره در میان پاهایش منفجر شد و به مدت نیم ساعت بیهوش بود و زمانی که به هوش آمد خود را در بین شهدا دید.
مسئول ستاد یادواره شهدای شهر سورک اظهار داشت:او بیش از هشت بار در جنگ مجروح شد اما تا همین سال قبل هیچ گونه پرونده ای در بنیاد شهید و جانبازان نداشت.
وی ادامه داد :در سال گذشته و به علت فشاردوستان و اطرافیان و با توجه به قیمت بالای داروهای مصرفی به بنیاد جانبازان رفت اما تنها 25 درصد به او به عنوان درصد جانبازی تعلق گرفت.
وی با اشاره به اینکه وی انسانی مخلص و نمونه بود افزود:همواره حسرت همرزمان شهیدش را می خورد و رنج جانبازی را بیش از بیست سال تحمل کرد تا امروز به درجه رفیع شهادت نایل شود.
*از زمانی که خود را شناخت در جبهه ها بود
سردار پاسدار علینقی اباذری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:رزمنده ای که از زمانی که خود را شناخت وارد دفاع مقدس شد و به هیچ عنوان از پا ننشست و از دفاع خسته نشد.
وی با بیان اینکه این شهید با استقبال و با اشتیاق به مبارزه با سختی ها می رفت افزود:او از غواصان ماهر و خط شکن عملیات والفجر هشت بود که در همان عملیات نیز به شدت مجروح شد.
این همرزم شهید گفت:حجت نیا نیروی مورد اعتماد فرماندهان لشگر و گروهان بود به طوری که وقتی اطلاعاتی مورد نیاز بود یکی از اولین افرادی که برای مشورت معرفی می شد او بود.
وی ادامه داد:شهید حجت نبا با فرماندهان شهیدی چون شهید بصیر،طوسی،بلباسی،شریفی،سورکی آزاد همرزم بود و در کنار شهدایی چون خنک دار ،بخشی ،محمدزاده وبسیاری از شهدای دیگردر بیشتر عملیات ها حاضر می شد.
اباذری صداقت،پاکی ،شجاعت و سربازی ولایت را از شاخصه های اصلی این شهید عنوان کرد و گفت:رازداری و اهل عبادت بودن از ویژگی های شاخص این شهید بزرگوار بود.
این فرمانده سالهای دفاع مقدس با اشاره به اینکه بارها ترکش های موجود در پا ،کمر و گردن او حرکت می کرد و این باعث رنج و درد بسیار سخت او می شد افزود:اما با وجود فشار دردها و گرانی قرص های مصرفی جهت تسکین درد هیچ گاه برای پرونده جانبازی اقدامی نکرد.
وی گفت:بارها به او گفتم خلاف شرع و قانون نیست اگرحداقل از مزایای بیمه بنیادشهید و جانبازان جهت خرید داروها استفاده کنی اما چون دوست نداشت اسم و رسمش به عنوان رزمنده در جایی مطرح شود، ازاین امر امتناع می کرد.
* شهیدحجت نیا با تمام وجود برای حفظ حریم انقلاب و ولایت جانفشانی کرد
قدرت ا... سورکی آزاد نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:شهید حجت نیا نمادی از ایثار و مقاومت بود و همواره در جهت قرب الهی گام بر می داشت.
وی با اشاره به اینکه تحمل سختی ها و به یاد خدا بودن در مشکلات انسان را به خداوند نزدیک می کند افزود:اگر اعتقاد به خداوند ریشه دار و عمیق باشد عارضه های جسمانی و مشکلات انسان را از هدفش منصرف نمی کند.
برادر شهید سورکی آزاد با بیان اینکه خداوند اجر تحمل سختی های او را در دنیا با عروجش در سحرگاه شهادت حضرت علی (ع)داد افزود:شهادت شهید نشانه امید او به رحمت و لطف خدا بود که با بصیرت و معرفت تحمل رنج جانبازی را به جان خرید و امروز به درجه رفیع شهادت نایل شد.
این فرمانده سالهای جنگ ابراز داشت:چیزی که به ما هویت داد انقلاب اسلامی بود و آن چیزی که موجب شد به پای این انقلاب تا آخرین قطره خون خود بایستیم اعتقاد ما به برحق بودن این نظام و انقلاب می باشد.
وی با بیان اینکه حجت نیا با تمام وجود برای حفظ حریم انقلاب و ولایت جانفشانی کرد افزود:پایداری و سرافرازی درسی بود که این شهید با صبر و تحمل خود به نسل های سوم و چهارم انقلاب داده است.
* به یقین می گویم که بالای 70 درصد جانباز بود
سرهنگ پاسدار احمد محمدزاده از دیگر همرزمان شهید هم در گفتگو با خبرنگار مهر ابراز داشت: این شهید بزرگوار تنها زمانی که 13 سال داشت برای اولین بار و با دست کاری تاریخ تولد شناسنامه خود به جبهه اعزام شد.
وی با بیان اینکه آنقدر در حیاط سپاه سورک کارهای پشتیبانی و رزمی را انجام داد تا نظر مثبت فرماندهان را برای اعزام جلب کرد افزود:او در جبهه های مختلف جنوب،کردستان و غرب علیه دشمن بعثی و در خط مقدم مبارزه حاضر بود.
این جانباز سالهای دفاع مقدس اظهار داشت:در 16 عملیات مختلف از جمله،قدس1و2 ،بدر ، والفجر 8،کربلای1،4و 5 و مهران حضور فعال داشت و به سبب روحیه خاص مقاوم پذیری و صبوری خود همواره موجب اثربخشی نیروهای رزمنده بود.
محمدزاده با بیان اینکه در عملیات مهران و با توجه به اینکه پاشنه های پایش مجروح شده و پر از ترکش بود خود را به بالای قله قلاویزان رساند افزود:درعملیات کربلای 10 درمنطقه ماموت من و او هر دو به روی مین افتادیم و چون در سراشیبی تپه قرار داشتیم مین به سمت بالا رفته و منفحجر شد که او به شدت از ناحیه گردن مورد اصابت ترکش قرار گرفت که تا آخر عمر هم به سبب عبور ترکش و قطع رشته های عصبی رنج بسیار سختی کشید.
این برادر شهید ابراز داشت:به یقین می گویم که بالای 70 درصد جانباز بود و در عملیات های مختلف آسیب های شدیدی از ناحیه سر،گردن،دست،بازو،پا و کمر دید و در حلبچه نیز به شدت شیمیایی شد.
* برای اسم و رسم کاری نکرد /هرچه بود برای خدا بود
حجت الاسلام مهدی حجت نیا هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:این شهید عزیز برای خودنمایی کاری نکرد و هر چه بود برای خدا بود.
وی با بیان اینکه جانبازان دردها و رنج هایی را تحمل می کنند که تنها بخشی از آن در جامعه منعکس می شود افزود:بسیاری از دردها و رنج ها قابل نمایش دادن و بیان در جامعه نیست برای همین این عزیزان آنرا پنهان می کنند.
برادر شهید حجت نیا ادامه داد:یکی از شاخصه های اصلی جانبازان معامله با خداست و چون با او معامله کردند به امتیازات ظاهری و دنیوی که حق قانونی آنها نیز هست،اهمیتی نمی دهند.
وی با بیان اینکه اگر کار برای خدا باشد ماندگار می شود گفت:انسان به اندازه کاری که برای خدا انجام می دهد ماندگار می شود و اگر کارهایش برای خودنمایی و ریا باشد همزمان با دفن بدنش در خاک دفن خواهد شد.
این قاضی دادگاه خانواده تصریح کرد:اگر مردم به این شهید عزیز علاقه دارند برای این است که او برای اسم و رسم کاری نکرد بلکه در همه مقاطع و در همه زمان ها برای خدا برداشت.
وی تاکید کرد:نسل امروز و نسل های آینده انقلاب باید بدانند که پیام شهدا و جانبازان به آنها پیام عزت و افتخار است که اگر قرار است کشور در ابعاد مختلف سیاسی،اقتصادی و فرهنگی پیشرفت کند باید کارشان و نیتشان برای رضای خدا باشد و در این راه ثابت قدم بمانند.
این برادر شهید اظهار داشت:دقیقا به همین علت بود که این شهید بزرگوار از حکومت و دولت درخواست و مطالبه ای نداشت چرا که بهای تلاش و مجاهده اش را در معامله با خدا، در آخرت از او مطالبه خواهد کرد.
* هیچ گاه مطالبه ای از حکومت نداشت/ همواره در کار خیر پیش قدم بود
حجت الاسلام عسکری بخشی هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:خودشناسی و زمان شناسی از ویژگی های شاخص این شهید بوده است که بارها برای دفاع از انقلاب و عزت کشور با تمام وجود به میدان می آمد.
وی روحیه صبر، استقامت و بردباری را از دیگر شاخص های این جانباز شهید عنوان کرد و گفت:او با تمام دردهایی که در طول بیست سال گذشته به دلیل وجود ترکش ها و یادگاری های جنگ می کشید هیچ گاه نسبت به سرنوشت جامعه و کشور خود بی تفاوت نبود.
مسئول ستادنمازجمعه شهرستان میاندرود با بیان اینکه در موارد متعدد به عنوان خیر کمک های مالی فراوانی را تقبل کرده بود افزود:زمین های زیادی برای کارهای عام المنفعه و یا ساخت ساختمان های مورد نیاز در شهر سورک به مسئولان واگذار کرد و همواره هم در کار خیر پیش قدم بود.
این برادر شهید گفت:در شرایطی که در سالهای اخیر خود مشکلات فروانی داشت اما هیچ گاه نسبت به فقرا،یتیمان و مستمندان شهر بی تفاوت نبود و همواه در حد بضاعت کمک می کرد.
وی ادامه داد:با وجود دردهای بسیار و تحمل سختی های فراوان هیچ گاه مطالبه ای از حکومت نداشت و امتیازی برای خود قایل نشد و این از ویژگی های مردان بزرگ خداست .
و امروز در حافظه تاریخی شهر سورک و شهرستان میاندرود ثبت شد تا نسل های آینده با دیدن نام شهید حمید حجت نیا به داشتن اسطوره های مقاومتی این چنین به خود ببالند و یادشان نرود که هنوز هم هستند مردان بزرگی که در عین بزرگی مظلوم اند و مظلومانه هم روزگار می گذرانند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.